Hoe spreek je een oom/tante aan die jonger dan jezelf is?

Ik heb gehoord dat het voorkomt, maar het lijkt me raar als je bijvoorbeeld zelf net 16 bent en je oom/tante dan net geboren wordt. Hoe spreek je hem/haar dan aan, en hoe die jou want er is toch aardig wat leeftijdsverschil.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
4.8K

Antwoorden (5)

Gewoon bij de voornaam. Niks oom en tante zeggen hoor!
itsme
13 jaar geleden
Geen oom en tante zeggen. Alleen als ze van een oudere generatie zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt inderdaad wel eens voor maar tegenwoordig met kleinere gezinnen steeds minder. Ik ben niet jonger dan mijn neefjes en nichtjes maar toen de eerste geboren werd was ik 12, ook niet echt een leeftijd om jezelf tante te noemen... Mijn neefjes en nichtjes noemen me dan ook gewoon bij mijn voornaam (en ik hun ook uiteraard).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon met de voornaam