kan je een taal leren door een jaar lang elke dag een half uur youtube video's te bekijken?

stel dat je bijvoorbeeld elke dag 30 minuten lang Japanse video's kijkt? of langer dan een jaar.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Antwoorden (2)

Ja als je geen andere taal zou horen in die tijd
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Jeannoel,
Misschien vraag je je af waar al die minnetjes vandaan komen.
De vraagsteller schrijft: elke dag 30 minuten. Stel jij dan voor dat de taalstudent 23 en een half uur per dag niks doet?
Probeer de vraag goed te lezen voor je antwoordt.
De taal leren in de zin dat je alle vaardigheden (lezen, luisteren, spreken, schrijven) beheerst: nee, dat is volkomen uitgesloten. Zelfs luisteren zul je alleen leren als er een goede ondertiteling bij staat en je de tijd hebt om datgene wat je hoort goed te vergelijken met de betekenis ervan. Waarschijnlijk zul je op den duur ook wel wat woorden of eenvoudige zinnen kunnen spreken, maar dat zal ongetwijfeld vol fouten zitten omdat je alleen door naar een taal te luisteren nog niet correct leert spreken. Om een taal goed te leren zul je dus echt lessen moeten volgen.