Kan het woord toeval gebruikt worden in de zin - het is mijn toeval?

dat het mij toevalt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Ja, dat kan, als je het als alternatief bedoelt voor ten dele vallen bijvoorbeeld.

Van Dale bevestigt mij hierin, zie betekenis 2:

toe·val·len viel -, i -gevallen
1 (door te vallen) dichtgaan
2 ten deel vallen: een erfenis is haar toegevallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan wel,als je met toeval een aanval van een bepaalde ziekte bedoelt. Vroeger hoorde je nogal veel: Hij/zij lijdt aan toevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het valt niet niet toe maar aan :-) het is jou toevallig overkomen. het is mij toegekomen. Toeval is niet het juiste woord hier. Ik zou ik niet weten wat je ermee bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor als mij iets toevalt. dat er mij nog leuke dingen toe kunnen vallen. kan dat zo?
Nee, dat kan niet. Wel het is toeval dat het die dag woensdag was, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hooguit kunnen bedenken dat et je toekomt en dat het je meevalt