hoe noem je een vrouwelijke jager?

Net als je een 'jager' hebt wanneer je n relatie aangaat, en de vrouw de prooi/prijs is... Is het dan, wanneer t andersom is, de jagerin en hij de prooi/prijs? Of is het nou de jageres???

6 jaar geleden
in: Taal
7.5K

Het beste antwoord

Ik lees 'jaagster', maar ook vrouwelijke jager en gewoon jager.
Jagen wordt steeds populairder onder vrouwen en is allang niet meer een mannending.

Toegevoegd na 1 minuut:
OH ik heb het letterlijk genomen!

Toegevoegd na 12 minuten:
Nu ik op de andere manier naar de vraag kijk,heb ik als voorbeeld een "SCAMMER". Dit houdt in een manier van jagen op mannen via internet. Jagen op de centjes van eenzame mannen op een datingsite, chatten en blijven vragen om hulp, om geld. (bron)
http://www.dickvanderlugt.nl/nederland/%E2%80%98vrouwen%E2%80%99-op-mannen-geldjacht/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Siri1995
6 jaar geleden
Uw eerste antwoord was goed. Dus had u idd eigenlijk ook letterlijk moeten nemen (^^). Ben zelf namelijk intens verliefd. Dus in mijn geval ben ik dus de jaagster en hij de prijs. Moet nog komende twee keer overduidelijk singnalen aangeven, ipv heel subtiel, en dan pas bij de 3e volgende x ga k op hele romantische en ontroerende wijze toegeven. Dus ben idd een echte jaagster.
Bedankt voor uw antwoord.

Andere antwoorden (2)

De jagersvereniging spreekt gewoon van vrouwelijke jagers, dus ik verwacht dat er geen ander woord voor is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
spreken ze niet van cougars als het iets rijpere vrouwen zijn die op jongere prooien jagen.
6 jaar geleden
Siri1995
6 jaar geleden
Snap uw antwoord niet? Leg s uit..? :)
nounka
6 jaar geleden
Een cougar is het woord voor een oudere vrouw die een jongere man wil 'vangen'.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ https://nl.wikipedia.org/wiki/Cougar_(relatie)