Moet op iedere pagina de afbeelding een nummer krijgen?

Ik schrijf een rapport voor school en probeer zo veel mogelijk de APA regels te volgen. Soms is er een afbeelding die puur ter decoratie dient. Moet deze ook een verwijzing krijgen? En moet iedere afbeelding ook in de tekst worden uitgelegd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Antwoorden (2)

Nee, dat is nergens voor nodig.
Baladzijden en figuren krijgen een nummer om er naar te kunnen verwijzen.
En figuren zonder (inhoudelijke) betekenis hoef je natuurlijk niet uit te leggen.
6 jaar geleden
Ik vraag me af of je in een serieus rapport waarin je je aan APA-normen houdt, wel afbeeldingen moet stoppen die niet functioneel zijn. Als ze niets toevoegen, kun je ze misschien beter weghalen.