Ja, het is de afkorting van ribu.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je komt de afkorting vaak op Indonesische bankbiljetten tegen.

Een ribu is een berg die een hoogte van minstens 1000 meter bereikt. Het woord is afgeleid van het Indonesische woord ribu.
SimonV
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Indonesische roepia's zijn nauwelijks wat waard. Voor 1000 Euro heb je al bijna 15 miljoen Indonesische roepia's nodig. Vanwege al die nullen laten de Indonesiërs vaak de laatste 3 nullen al onvermeld resp. ze vervangen het door 'rb'. Mat maakt een groot bedrag wat leesbarder.