Wat is het verschil tussen renoveren en reviseren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
6.4K
ronron1212
7 jaar geleden
Huizen worden ge renoveert auto's reviseer je.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In welke context? Renoveren wordt veel in de bouw gebruikt. Je maakt dan een oud gebouw weer "nieuw", je laat de constructie staan maar je maakt alles modern en fris. Reviseren gebruik je meer bij motoren en apparaten, je kijkt ze na vervangt een onderdeel. Restaureren lijkt op renoveren maar ipv het modern te maken behoudt je juist de oude stijl.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.carrec-technocenter.nl/motorenrevisie/revisie-of-reparatie/

Het beste antwoord

Renovatie en revisie zijn twee verschillende disciplines.
Een totale- of complete renovatie gaat veelal gepaard met nieuwe ontwerpen en nieuwe verbouwings-/ installatie-eisen naar de tijd van nu.
Het reviseren van iets of een onderdeel van een installatie komt meer overeen met het 1-op-1 vervangen, dan wel opnieuw werkend maken. Het is meestal een meer kostenbesparende oplossing.
amc
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Reviseren is het controleren en eventueel herstellen van bv een motor of een auto, kan ook van een tekst zijn

Renoveren en renovatie (uit het Latijn: renovare = vernieuwen) is herstellen en wanneer nodig gedeeltelijk vernieuwen van een bestaand pand, waardoor het weer bruikbaar wordt naar de huidige maatstaven en normen.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.wonend.nl/aannemers/tips/renovatie-van-je-woning-nodig-de-renovatie-checklist.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Ook een muziekinstrument kan worden gereviseerd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad, Juist muziekinstrumenten moeten regelmatig worden gereviseerd.
http://www.deblaasinstrumentenspecialist.nl/saxofoon-revisie.php Teksten reviseren is niet zo algemeen bekend.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vooral een piano moet na zoveel jaar in revisie zodat de klank weer als vanouds zal klinken omdat b.v. het vilt op de hamers is vervangen.