Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou je in 30 dagen echt een taal kunnen leren?

Vanmiddag kwam ik dit tegen en ik vraag me af of je echt in zo korte tijd een taal kan leren. Of is dit slechts een manier om goedgelovige mensen geld uit de zak te kloppen? Ik vertrouw de zaak niet.

http://sciencerookie.com/nl/automatisch-studie-van-talen/?utm_content=139Pilot_2weken&utm_source=taboola&utm_medium=maxcpc&utm_campaign=nl-taboola-maxcpc-ron-2017-01-24&utm_term=msn-netherlands

7 jaar geleden
in: Taal
14.4K
Inekez1
7 jaar geleden
"Ze maakt het mogelijk om in bliksemsnel zich de woordenschat eigen te maken bestemd voor een jaarlijkse taalcursus!" Komt niet echt overtuigend over als een taalcursus wordt aangeprezen met taalfouten.
Ivana
7 jaar geleden
https://www.reginacoeli.nl/over-ons/de-nonnen-van-vught.html
Hier wordt je in een week zelfs zoveel geleerd dat je je redden kunt in de voor jou noodzakelijke taal. Het beste instituut in Nederland
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Het hele brein zal 5 keer PERFORMANTER zijn dan gewoonlijk" ???

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan, maar alleen bij de volgende cursus:
https://www.reginacoeli.nl/over-ons/de-nonnen-van-vught.html
Dit is de enige plaats in Nederland die erkent is op dit gebied.
Lees alles hierover op Internet.
Ik heb hier prachtige staaltjes van gezien.
Een Duitse vrouwelijke professor gaf na een cursus bij de nonnen na een maand haar colleges in het Nederlands aan de Universiteit Utrecht. Maar ik ken meer voorbeelden! Ook in andere talen.
(Lees meer...)
Ivana
7 jaar geleden
criseyde
7 jaar geleden
Mits men dan daarna natuurlijk wel alles in die taal blijft doen...ik heb van dichtbij gezien dat iemand die daar Nederlands heeft geleerd, maar vervolgens alleen in het Engels blijft communiceren en dan raak je het Nederlands weer kwijt natuurlijk...

Andere antwoorden (2)

Dit is niet mogelijk en kan dus gezien worden als een verkooppraatje. De 'cursus' houdt ook geen rekening met de (on)mogelijkheden van elke deelnemer. Zelfs een kind die geacht wordt makkelijker een taak te leren dan een volwassene zal dit niet leren in 30 dagen. Er is ook geen wetenschappelijk bewijs te leveren die zegt dat dit wel kan. Het is beter om deze centen te steken in een echte cursus.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Ik studeerde taalkunde op de universiteit en ik kan je verzekeren dat het onmogelijk is! Het vergt JAREN om een taal perfect te beheersen en een andere taal leren, dat blijf je doen je hele leven. In één maand, als je intensieve lessen volgt kan je waarschijnlijk een degelijk niveau in een taal bereiken, op voorwaarde dat je een bepaalde gave hebt om talen te leren. Maar nee, echt een taal leren in 30 dagen dat is onmogelijk en ik zou denken dat een advertentie die dat beweert oplichting is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zondag
7 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf een taal in het buitenland gestudeerd en nog dagelijks moet ik mijn kennis bijspijkeren. Soms sta ik versteld over hoeveel ik nog steeds niet weet en over de fouten die er bij mij ingeslopen zijn in die taal.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding