Heet het "meerdere beeldend kunstenaars" of "meerdere beeldende kunstenaars"?

De zin is: Er is een open atelierroute met 30 professionele beeldend kunstenaars en 2 galerieën.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
2.5K

Antwoorden (2)

Het is 'beeldende kunst' en 'beeldend kunstenaar'.
Dat verandert niet in het meervoud, en ook niet als er een aantal of bijvoeglijk naamwoord voor komt te staan.
Dus 'meerdere beeldend kunstenaars'
7 jaar geleden
Beeldend.

Iemand die beeldende kunst beoefent, is een beeldend kunstenaar.

Ik twijfel trouwens nog over "open atelierroute". "Open" hoort bij atelier, niet bij route. Dan zou het m.i. een "open-atelierroute" moeten zijn maar die spelling zie ik niet. Maar goed, daar mogen anderen iets van zeggen.
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ openatellierroute http://www.spatiegebruik.nl/voorbeelden.php?offset=11 Er is een openatelierroute met 30 professionele beeldend kunstenaars en 2 galerieën.