Hoe kan ik zo snel mogelijk Duits leren in 2 maanden?

Ik ga in Februari skiles geven in Oostenrijk maar mijn probleem is dat is nauwelijks Duits praat(!) hoe kan ik dus in 2 maanden tijd zo goed mogelijk Duits leren(spreken en verstaan)? Het liefst op een gratis manier. Ik zit nog op school en kan per week 5 uur vrijmaken om Duits te leren.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
5.9K
Castle
7 jaar geleden
Werd er dan gevraagd of je Duits kon en heb je ''ja' geantwoord? Twee maanden is kort als je alleen maar 5 uur per week kan vrijmaken. Persoonlijk zou ik beginnen met woordjes te leren die met skiën te maken hebben zoals: http://www.op-wintersport.nl/de-belangrijkste-duitse-wintersport-woorden
dudemeister
7 jaar geleden
Scheisse man, wordt lastig op korte termijn maar ik zou idd de skitermen opzoeken
of zoek een app op; podcastjes wellicht een idee
hou in gedachten dat Duits niet heel erg lastig is - als spreektaal dan he

Antwoorden (2)

Zo snel mogelijk op conversatieles gaan.

Bij het Gilde zijn vrijwilligers die op allerlei gebied les geven, zo ook in talen. Afhankelijk van waar je woont kun je informeren. Er wordt in groepjes geconverseerd of in 1-op-1 situatie.
Het zal niet veel kosten, in mijn tijd waren de vervoerskosten en iets te drinken voldoende.

Bel of mail en informeer.
http://www.gildeamsterdam.nl/
http://www.gilderotterdam.nl/
https://www.gildeutrecht.nl/

Toegevoegd na 6 dagen:
Als scholier heb je niet zoveel geld om bijles te kunnen betalen, denk eens aan een soort ruilhandel. Vraag een docent Duits om bv tegen een avondje/middagje oppas (kinderen of hond) of verzin iets anders om een paar keer een uurtje conversatieles, Neem het ook serieus. Je zegt dat je maar 5 uur per week kunt vrij maken, maar als je het echt wilt leren, moet je misschien tijdelijk je prioriteiten veranderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het helpt om een spoedcursus te volgen. Ik heb er één gevolgd bij EBC taleninstituut. Binnen 5 dagen had ik de taal al erg goed onder de knie!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor vraagsteller (die op school zit) en 5 UUR per week kan vrijmaken is dit dus geen optie. Geen antwoord op de vraag.