Als je een vragend zin heb in Engels moet je dan bij de Present Perfect het hele werkwoord toepassen in de verleden tijd of de vorm van ww veranderen?

Als je bij de past simple een vragend zin heb dan doe je: Did Colossal swim in the pool, yesterday? Bij de past simple blijft "swim" het hele werkwoord omdat did een hulpwerkwoord is. Maar is dat ook zo bij present perfect, vraag ik mij af.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Antwoorden (1)

Dan gebruik je "has" + voltooid deelwoord (bij he/she/it) of

"have" + voltooid deelwoord bij  I/you/we/they

    Has he left you?
    For how long have you lived here?

Toegevoegd na 10 minuten:
Dus de vorm van het werkwoord verandert. Omdat ook in het Engels niet alle werkwoorden regelmatig zijn, zul je die uit het hoofd moeten leren.

Voor ons is deze "Present Perfect" wat lastig, want de tweede voorbeeldzin houdt in dat de persoon nog steeds "hier" woont.
Computoon