Ja dat is een gezegde.

Lekker is maar één vinger lang.
Betekenis:
Oppervlakkige genoegens geven ook maar een betrekkelijke voldoening.

Toegevoegd na 1 minuut:
Betekent ook wel: Aan genieten komt een einde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, wat zou het betekenen bedoel je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker is maar een vinger lang,

d.w.z. men proeft iets lekkers slechts zoolang het op de tong ligt, die ongeveer een vinger lang is; daarna: alle genot is kortstondig
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Iets wat langer is word al gauw heel gewoontjes dus door steeds een beetje te nemen blijf het ook lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tony Bass zong bij ons staat op de keukendeur...lekker is maar ene vinger lang. Wellicht bedoelde hij hiermee de lange vingers van Verkade. Mijn mening graag voor een betere!