Hoe leer je het snelst een andere taal?

Toegevoegd na 18 minuten:
Russisch

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.1K

Het beste antwoord

In he tland van de taal gaan wonen en samen met lokale mensen werken. Daarnaast met een local daten & lokale TV kijken, kranten lezen.

In Nederland: Een persoon uit dat land zoeken en mee praten en TV kijken in die taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Door in het land te gaan wonen en geen Nederlanders of Nederlands sprekenden om je heen te hebben. En het volgen van een taalcursus ter plaatse.
itsme
14 jaar geleden
Allereerst door in dat land te gaan wonen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Verder door steeds met mensen afkomstig uit dat land te praten, lessen te nemen, naar de televisie te kijken als er iets in "jouw" uitverkoren taal gegeven wordt, idem dito luisteren naar de radio en met iemand uit dat land gaan corresponderen of e-mailen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een tijd in het betreffende land verblijft, en veel contact hebt met de inwoners..
Als dat geen optie is, probeer dan (naast natuurlijk les in de taal) zoveel mogelijk in contact te komen met muziek, films, tv en boeken in die taal..
Qua woordenschat is het erin stampen van woordenlijstjes een goed idee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de taal schrijven helpt heel goed. Je leert natuurlijk ook heel snel als je de taal spreekt tegen anderen en zo een gesprekje gaat voeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je jong bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Regina Coeli, di een scholingsinstituut, in Vught, kun je in enkele weken een taal leren. Het is dag en nacht, zo ongeveer met die taal bezig zijn. Het lukt wel. Mijn dochter heeft er Frans geleerd. Ze had al wel een schoolbasis.

Toegevoegd na 22 minuten:
Iedere moderne taal kan hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve alle andere tips zou ik je aanraden om eerst even Esperanto te leren. Dan weet je alles over opbouw van talen. Het schijnt dat het leren van Esperanto het leren van andere talen vergemakkelijkt. En het is ook leuk.
Er zijn een massa cursussen op internet. b.v. www.lernu.net
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door zoveel mogelijk taalaanbod te krijgen & als je het een beetje kunt gewoon te spreken ookal maak je fouten!