Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe noem je een wandelstokkenmaker?

Iemand die brood bakt noem je een bakker, iemand die auto's maakt noem je een monteur, iemand die les geeft noem je een leerkracht. Maar hoe noem je dan iemand die wandelstokken maakt? (Als beroep).

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een wandelstokkenmaker noem je..... een wandelstokkenmaker.

Vanmiddag (6 april) kun je zelf een wandelstok leren maken. Tijdens een workshop ga je onder leiding van wandelstokkenmaker Rogier Vogelzang samen aan de slag met een stok uit het bos. Deze stok kun je omtoveren tot jouw eigen wandelstok.
Rogier (lijkt toevallig op jouw naam) vertelt: “Voor mij is het maken van een wandelstok het begin van een verhaal. Het verhaal van alle avonturen die een wandelstok gaat beleven.”

Toegevoegd na 6 minuten:
Soms bestaat er speciale Engelse term voor een beroep. Maar de Engelsen noemen het ook gewoon een "walking stick maker".
(Lees meer...)
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuke informatie, ik dacht aan een houthakker, was dan toch niet zo gek gedacht, dat het een wandelstokkenmaker is, had ik niet gedacht :) +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding