hoe heet een woord waar je de letters van kunt draaien en spiegelen?

Ik heb deze techniek al een keer eerder gebruikt in een opdracht voor school nu wil ik het weer gebruiken maar ben ik vergeten hoe het heet. er is een bepaalde naam voor worden waarvan de letter gespiegeld en ge draait het zelfde zijn. voor een beter omschrijving kijk de afb die ik bij deze vraag heb gevoegd

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Ik begrijp dat je plaatje letters voor moeten stellen, maar ik kan ze niet lezen. Wat staat er eigenlijk ?
Amadea
8 jaar geleden
Het ziet eruit als Gideon.
fisbel
8 jaar geleden
Palindroom zal je niet bedoelen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Palindroom
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik kan dat plaatje niet lezen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een palingdroom kun je niet spiegelen of draaien alleen achterstevoren lezen en dan is het woord nog hetzelfde
Thecis
8 jaar geleden
Hij bedoelt de techniek die ook door Dan Brown is gebruikt in het Bernini Mysterie. De 5 brandmerken met de elementen en de laatste, degene waar alle 4 elementen in staan, zijn op dezelfde manier gemaakt.
Zie de volgende link:
http://www.geocaching.com/geocache/GC4TF06_ondersteboven?guid=fb5679fa-bb46-48df-8cb9-f8456f531173
(5e plaatje)
Amadea
8 jaar geleden
@daphne91: met paling heeft het niets te maken, en ook niet met dromen. Maar een palindroom is een woord dat achterstevoren kan worden gelezen, en die term is samengesteld uit het Grieks: palin = terug, in tegengestelde richting ; dromos = lopend.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
+
moest meteen aan het Bernini mysterie denken:
https://jojofeelings.files.wordpress.com/2011/02/angelsanddemons_illuminati.jpg