Een mietje, gevormd als afleiding van sodomieter, is eveneens een homoseksuele man, maar (met de bijgedachte aan de vrouwennaam Mie of Miet) een man met een vrouwelijke inslag.

Toegevoegd na 15 uur:
`Doetje` is een Friese meisjesnaam, die vrijwel alleen in de provincies Friesland en Groningen voorkomt. De naam zou afkomstig zijn van de Fries-Groningse grondvorm `Doede`. Elders in Nederland wordt de naam `Doetje` ook wel gebruikt als scheldwoord, om een te zachtaardig iemand mee aan te duiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doetje is een Friese meisjesnaam, die vrijwel alleen in de provincies Friesland en Groningen voorkomt. De naam zou afkomstig zijn van de Fries-Groningse grondvorm "Doede".

Elders in Nederland wordt de naam "Doetje" ook wel gebruikt als scheldwoord, om een te zachtaardig iemand mee aan te duiden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
`Doetje` is een Friese meisjesnaam, die vrijwel alleen in de provincies Friesland en Groningen voorkomt. De naam zou afkomstig zijn van de Fries-Groningse grondvorm `Doede`. Elders in Nederland wordt de naam `Doetje` ook wel gebruikt als scheldwoord, om een te zachtaardig iemand mee aan te duiden. Categorie:Meisjesnaam

Mietje is een afleiding van sodomieter, zo werd vroeger een homoseksuele man genoemd, met de bijgedachte aan de vrouwennaam Mie of Miet.

mietje
Spreekwoorden: (1914) Laten we elkaar geen Mietje noemen.
Volgens Harreb. II, 86 a zegt men dit ‘wanneer de dingen niet bij den regten naam worden genoemd, en zulks tot nadeel strekt’; elkander geen kool verkoopen.