In welk geval is thuis niet je huis?

toch niet als je dood gaat? of wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3.9K

Het beste antwoord

Je huis is de door jou of je familie gekochte of gehuurde woning. Meer dan dat is het niet.

Je thuis is de plek waar je je veilig voelt. De plek waar je naar terug wilt keren na een lange dag. De plek waar je je volledig kunt onstpannen en volledig jezelf kunt zijn.
De plek waarnaar je verlangt na een lange vakantie.
De plek waar je in slaap wilt vallen zonder zorgen, de plek waar je je verdriet uit kan storten zowel als je blijdschap.

Sommigen hebben nooit een thuis gekend, anderen vinden overal een thuis. Of het nou in de stal bij je paard is, in de slaapkamer van je geliefde, of op een bankje in het park.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

als je je daar niet thuis voelt of je het gevoel krijgt daar niet gewenst bent!
nou inderdaad in de kist voel ik mij ook niet thuis ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft niets met doodgaan te maken Gerrit. Als jij je thuis voelt in je huis ben je thuis....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft niks mee te maken je huis blijft je thuis. Zodra je verhuisd is dat niet meer je huis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb op een stichting gewoond, en als ik dan de deur uit was, en ik zij tegen mijn vrienden, ik ga naar huis, ja ik woonde er, maar ik voelde me er alles behalve thuis.
Nu zit ik lekker in mijn eigen apartement, en nu voel ik me thuis :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je woont, in een tehuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien je bij je buurman thuis op bezoek bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het dus niet jouw thuis.
Je huis is waar je woont
Thuis is waar je je op je gemak voelt.
Je kan je ook bij een ander 'thuis' voelen
Wel is het belangrijk dat je je in je eigen huis ook "thuis" voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal buiten je huis waar je je thuis voelt kan thuis zijn; ik heb me in een tentje of op een boot ook vaak thuis gevoeld en ook bij vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je terugkomt van vakantie ga je naar huis en als je aangekomen bent ben je thuis. Of je gelukkig bent in dat huis of niet. In principe is thuis dus het huis waarin je woont. Als je dood bent leggen ze je lijk in een kist. Dat is niet je huis en dus ben je niet thuis. In de kist ligt overigens alleen hetgene wat van je over is (materie), maar je geest heeft je lichaam verlaten. Dus je bent niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als wij op vakantie zijn, dan is de camper ons "thuis" en dan zeggen wij ook altijd: we gaan naar huis.
Ook al staat die camper dan ergens op een shabby parkeerplaats, het is dan ons thuis.

Eigenlijk was dat ook zo toen we nog met de tent gingen.

Maar het kan ook zijn dat je je ergens anders, bij vrienden of bij je kinderen heel goed thuis voelt, beter dan in je eigen huis.

En inderdaad zijn er heel gelovige mensen die geloven dat je na je dood pas "thuis" komt, bij de here.......

Toegevoegd na 11 minuten:
en
"home is where the hart is".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van tevoren weet dat het thuis waar je inzit maar voor tijdelijk is.
Heb ik gehad na de verkoop van ons huis een paar verschillende tijdelijke huurhuizen, die zijn nooit mijn thuis of mijn huis geweest
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er ruzie gemaakt wordt in dat huis, en er grote onvrede is.
Ik was laatst bij een gezin, die veel ruzie met elkaar hadden.
De enorme zwaar beladen negatieve sfeer was buiten al te voelen.
Dit is geen thuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een open deur misschien: Als je woont op een woonboot is je thuis niet je huis (wel je boot natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je vreselijke rot ouders heb

bv van een sekte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in de bak zit, zou ik zeggen daar heeft niemand wat te zoeken in de basis