Hoe noem je het randje aan de bovenkant van een sok?

Mijn moeder noemt het een 'boord(je)', maar dat klinkt mij niet juist in de oren.

Voor welke woorden in/uit een vreemde (lees: buitenlandse) taal bestaat er geen woord in het Nederlands?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.4K

Het beste antwoord

Je moeder heeft gelijk: dat heet een boord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens, elke omgeslagen/afgewerkt rand van een stof heet 'boord'!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat dat enkel gold voor kleding als blouses en overhemden, ik vroeg het me af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hiermij heb je dus het antwoord op het eerste deel van je vraag. Het tweede deel is een heel andere vraag, die zou ik even apart doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeders hebben altijd gelijk :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tweede deel: het Franse "du"? Omelet du fromage = kaasomelet...

Andere antwoorden (2)

je moeder heeft inderdaad gelijk, dat heet een boord of boordje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jekunt je moeder gelijk geven, boordje en anders niet.