Wat betekend hotelkwaliteit?

Op vakantieveiling.nl wordt een "Soepelvallend dekbedovertrek Goodnight (240x220 cm)" aangeboden. Deze zou hotelkwaliteit hebben. Wat wordt er bedoeld met hotelkwaliteit?

9 jaar geleden
in: Taal
3.7K
Amadea
9 jaar geleden
Vermoedelijk dat het er tegen kan om dagelijks te worden gewassen.

Het beste antwoord

Het kan erom gaan dat ze extra lang zijn, (zie bron 1), of dat ze dun zijn maar wel warm (zie bron 2), of dat ze een betere donsverdeling hebben (zie bron 3). Toch lijken al deze elementen me niet heel erg bevredigend, de HEMA gebruikt het bijvoorbeeld als naam voor een bepaalde lijn produkten, maar aan de reacties te zien is het niet altijd even goed... (zie bron hier onderaan).
http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/huis/badkamer/badtextiel/handdoeken/hotelkwaliteit-badtextiel-wit-(99000822)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraag gaat niet over een donzen dekbed, maar over een dekbedovertrek.
Hotelkwaliteit wil zeggen: een wat zwaardere stof die minder snel slijt.
paulus811
9 jaar geleden
Hotelkwaliteit is een term die nergens op slaat en de argeloze koper het idee geeft dat ' als het goed genoeg is voor een hotel is het zeker goed genoeg voor mij'. Ik heb wel eens hotelkwaliteit gezien en dat bleken gebruikte overtrekken te zijn van door hotels afgekeurd linnengoed. Gebruikt dus! Het woord ' kwaliteit' is niet hetzelfde als ' goede kwaliteit'