Wat is de juiste vertaling van het duitse woord Ansichtkarte?

Toegevoegd na 2 uur:
Het gaat om het woord Ansicht.
Daar graag een antwoord op.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Een kaart met een aangezicht; een afbeelding (een plaatje).
De vertaling is ansichtkaart.
Het is een verkorting van het Duitse Ansichts(post)karte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ansichtkaart of prentbriefkaart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ansichtkaart lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
postkaart. een kaart wat je bv vanuit vakantie naar bekende stuurt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van Dale Duits woordenboek:
- prentbriekkaart
- ansicht(kaart)

Het wordt ook wel Ansichtspostkarte genoemd in het Duits
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige juiste antwoord is ansichtkaart. Dat is een keurig Nederlands woord dat is overgenomen uit het Duits, zoals zoveel Nederlandse woorden. Niemand gebruikt woorden als postkaart of prentbriefkaart.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je hebt al meerdere (Duits) vragen gesteld over uit het Duits afkomstige woorden. Waarom stel je überhaubt (Duits) deze vragen? In Enschede zou je daar toch weinig problemen mee moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ansicht. Ik stuur je wel een ansicht, zei ik altijd tegen mijn moeder. Je kan het nu vertalen met: ik mail je nog wel.