Welke taal vind jij het mooist?

Waarom? Heb je specifieke woorden, zinnen, uitspraken die dit versterken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
1.9K

Antwoorden (19)

italiaans omwille van de klanken . Tutti palabra ., tutti libri di cucina. lees een kookboek in het italiaans en je denkt aan poezie met muziek . Viva la muscia en la cucina di la mamma.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om te lezen, maar om ze te horen praten, porca miseria! Het lijkt wel, als buitenstaander, of ze in elk gesprek een hevige discussie met elkaar aan het volgen zijn...
Ik vind Thais de mooiste taal. Het is een klank taal, heel moeilijk voor ons Westerlingen om de nuances te horen en spreken. Maar als je het dan eenmaal beheerst kan je zo'n ongelooflijke mooie, lieve, zachte dingen zeggen. Het is een taal van hele mooie (boedhistische) mensen. Wordt zacht gesproken, stem verheffingen zijn onbeleefd. Op een extreem mooie manier kan (heel soms) een man spreken als een vrouw en dat wordt heel mooi gevonden. Het klinkt zangerig en zacht. Altijd met een glimlach!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien niet het mooist maar wel het beste voor films; Amerikaans Engels.

Zeker met actie films.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het Nederlands!

Haar eindeloze variëteit aan klanken, spelling en grammatica. Haar keiharde tonen maar toch ook haar fluweelzachte pareltjes. Haar vele synoniemen die veelal toch weer niet werkelijk synoniem aan elkaar zijn en voor de goede toehoorder op nuance verborgen informatie verraden. Haar schitterende rijkheid aan uitdrukkingen en gezegden enz. enz.

Laat ik niet te lang doorgaan want ik begin weer ouderwets lyrisch te worden merk ik van die mooiste taal ooit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind Italiaans een heel mooie taal.
De grammatica is niet moeilijk, de klanken zijn heel duidelijk en gearticuleerd. Ik word er altijd vrolijk van als ik het hoor.
Favoriet gezegde: "Se non e vero, e ben trovato".
Dw.z.: waardering voor iets dat, als het niet waar is, dan op zijn minst goed bedacht is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
surinaams vind ik heel mooi.

mijn moeder kan het spreken. :)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Frans, DE taal vaan de liefde.
Proef deze maar eens je t'aime Klinkt een stuk romantischer dan ik hou van jou
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hongaars.
1. Twee woorden voor 'rood'.
2. Niet verwant aan een andere (grote) taal (een heel klein beetje aan het Fins)
3. Schitterende klank
4. Agglutinerend
5. Geen mannelijk/vrouwelijk
6. 35 naamvallen, waaronder de zeldzame 'delativus'
7. Imre Kertész
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat iedere taal die gesproken kan worden, qua schoonheid sterk afhangt van de spreker en de bedoeling.

Ik vind zelf Chinees mooi, om de historie en de diepgang. Naast het feit dat ik nog niet ver gevorderd ben met het leren van de taal. De meeste Germaanse en Latijns gebaseerde talen zijn op zich wel oke, maar hebben weinig mysterieus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jeg synes at norsk er det fineste språket i hele verden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jeg ikke snakke Norsk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Det var synd...
Japans, maar misschien wel omdat het inspreken van televisieshows etc. daar zo serieus word genomen en vaak van hoge kwaliteit is =)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Portugees.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Engels, je kunt er zoveel mee! <3
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind Surinaams (spreektaal), Duits (duidelijke stevige taal) en Jiddish (klank) het mooist.

Als ik uit deze moet kiezen, dan het Surinaams om prachtige mix van diverse talen. Ook omdat het alleen gesproken wordt. De schrijftaal hiervan is eigenlijk nog jong.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Japans en Frans.
Japans omdat ik j-drama's kijk waar 上戸彩 in voor komt, en Frans omdat 't zelfs mooi klinkt als iemand je compleet verrot scheldt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Schrijvvaud;

Italiaans, en Portugees als goede tweede. En mooie vrouw die met zwoele stem het Italiaanse garantiebewijs van een badgeiser voorleest zorgt bij mij gegarandeerd voor slappe kniëen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederlands, hottentottententententoonstelling (-:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat niet alleen de taal meespeelt, maar ook het totale beeld van een land. Maar, zoals een paar vòòr mij al zeiden: Italiaans.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederlands
Bronnen: