Eén Ford, twee Fords.
Plaatje bij antwoord
Amadea
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
In het Nederlands gebruiken we alleen een apostrof bij meervoud als het enkelvoud eindigt op een klinker of op een s.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En het is ook met een F omdat het een eigennaam is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Mevrouwvande
Of, zoals mijn Amerikaanse zwager ooit uitlegde, het is de verkorte gebruiksaanwijzing: Fix Or Repair Daily
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea, dat is niet helemaal waar. 1 kaste - 2 kastes, 1 lade - 2 lades, 1 cadeau - 2 cadeaus, 1 akte - 2 aktes, enz. enz.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wat is een kaste?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En @Amadea, als het enkelvoud met en s eindigt is het meervoud niet met een apostrof erin: fiets-fietsen, huis-huizen, tas-tassen
Computoon
9 jaar geleden
Amadea bedoelt waarschijnlijk iets anders. De jas van Cas: Cas' jas. In dagelijks spraakgebruik wordt dan 'Cas zijn jas' gezegd voor de duidelijkheid maar minder fraai. Een kaste is een 'stand' in de maatschappij zoals die voorkomt bij het hindoeïsme.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voldemort: Nog nooit in India geweest?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Nee kan niet zeggen dat ik daar ooit geweest ben, heb een hoop van de wereld al gezien maar India nog niet...staat ook niet erg hoog op mijn lijstje om heen te gaan moet ik bekennen.
Fords omdat je 1 Ford hebt, maar 5 Fords
Bronnen: