Wat beteken deze tekens?

Chinees of Japans denk ik.
Het staat op een jas die ik ooit gekocht heb.

Toegevoegd na 1 minuut:
betekenen bedoel ik

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Het is Japans voor de duidelijkheid. Ik heb al ondervonden dat ze geen deel uitmaken van de Hiragana of de Katakana. Dit zijn de twee groepen van tekens die het meest gebruikt worden in Japan.
Hieruit blijkt dat het twee tekens van de zogenaamde 'Kanji' zijn. Dit is een groep die uit meer dan 40 duizend (!!!) verschillende tekens bestaat. Elk van deze tekens heeft een eigen betekenis. De gemiddelde Japanner kent ongeveer 800 van deze tekens.
De kans dat één van ons het kan weten is dus ongelofelijk klein. Ik raad je aan om de fabrikant van die jas op te zoeken via het label en daar met een brief of email de betekenis aan te vragen.
Anders kan je nog proberen om op een Japans internetforum rond te vragen. Bijvoorbeeld:
www.japan-zone.com/forum

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik heb een teken gevonden dat zeer veel op het tweede teken lijkt. Dat teken betekent 'Liefde' en wordt uitgesproken als 'Ai'. Het is jammer genoeg nét niet hetzelfde:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de site www.japanology.nl zou je het eens kunnen voorleggen. Hier heb je nog wel wat kenners zitten die je misschien verder kunnen helpen.