Wat is het langste woord met alleen maar klinkers?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
15.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Sorry, erg flauw...

Het beste antwoord

Volgens mij "aaie" (aanvoegende wijs van aaien).

Toegevoegd na 4 minuten:
De ui van een aio (letterwoord van assistent in opleiding) is een aioeui, het enige woord met alle klinkers erin.

Zeven klinkers:
Met wat fantasie zouden we een aai van een ooi een ooieaai kunnen noemen (volgens de nieuwe spelling zou dit ooienaai moeten zijn).
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed duidelijk antwoord :) Thx

Andere antwoorden (1)

Het langste woord met alleen klinkers dat in een woordenboek staat is: oeioei. Het is een uitroep.
Dit woord is te verlengen tot 12 klinkers: oeioeioeioei. Het geluid van een politieauto met sirene.
Bronnen: Van Dale; Opperlandse taal & letterkunde (pag. 110; auteur Battus, pseudoniem van Hugo Brandt Corstius).