Wat is de gedachte bij de tekst van het lied 'Die Antwort der Blumen'?

Het lied van Klaus Hoffmann gaat over het einde van de oorlog en de opkomst van de vrede en dat dit niet altijd even goed gaat. Maar ik snap niet precies hoe ik dit in verband kan brengen met de tekst en de bloemen waarover hier wordt gesproken. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Het gaat in het lied om de vraag wanneer er geen oorlog meer zal zijn. En de tekstschrijver suggereert om dat aan de bloemen te vragen, want die groeien en bloeien gewoon door op de velden - alsof er geen gewelddadigheden plaatsvinden. De bloemen weten kennelijk hoe je kunt overwinnen. Wat zullen de bloemen voor antwoord geven?
Amadea
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dat is een nieuwe vraag. Maar stukken tekst ter vertaling aanbieden is op Goeie Vraag niet toegestaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vraagsteller vraagt toch wat er wordt bedoeld? Dat is iets anders dan het aanbieden van tekst ter vertaling.
Amadea
9 jaar geleden
In de richtlijnen staat ook: en/of tekstuitleg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een zanger met zijn Lyrics bedoelt is vaak niet precies uit te leggen. Het is maar net wat de luisteraar er in hoort en er bij voelt.