Waar komt het accentteken op "moet" als je wil benadrukken dat iets écht moet?

Schrijf je "Dit móet anders", of "Dit moét anders"?
... of mag het op beide manieren?
Is er dan een verschil?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
28.8K

Het beste antwoord

Bij dubbele klinkers, ook als dat twee verschillende zijn, krijgen beide klinkers een accent aigu. ,,Dat is géén gezicht." Bij een drieklank alleen de eerste twee klinkers: ,,Dat is móéilijk."

Dus het moet "móét" zijn.
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk, dat móét het beste antwoord zijn!! (^_°)
Bedankt! + ... maar toch ziet het vreemd uit. Bij "géén" of "vóór" had ik geen twijfels dat het een dubbele accent moest, maar bij ongelijke klinkers dacht ik echt dat er maar eentje nodig was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je leert iedere dag wat bij hier op GV. + voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, plusje erbij.