Gebruikten de Romeinen leestekens (en hoofdletters) ?

Ik weet dat de Romeinen een vraagpartikel (-ne, Nonne, Num(quid)) gebruikten bij een vraag.
Maar gebruikten ze ook een punt, uitroepteken, komma, dubbelpunt, etc. ?
En dan als ze in kleine letters schreven (dus niet alles in drukletters) schreven ze dan ook in het begin een hoofdletter en bij eigennamen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
4K

Het beste antwoord

Om op het tweede deel van de vraag antwoord te geven. De Romeinen gebruikten eigenlijk alleen hoofdletters. Kleine letters in het Latijnse alfabet zijn pas in de middeleeuwen ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

De romeinen gebruikten vrijwel alle leestekens die wij hebben, zoals punten, uitroeptekens, komma's, etc. ook gebruikten ze hoofdletters voor namen en aan het begin van de zin.