Daar zit geen verschil tussen. Het zijn gelijkwaardige synoniemen van elkaar. Je kunt artikelen zowel labelen als etiketteren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een label kan ook gebruikt worden als zelfstandige eenheid, bijvoorbeeld een kofferlabel. Een etiket wordt eerst ergens opgeplakt of bevestigd.

Label heeft de Engelse taal als oorsprong, en etiket de Franse taal.
Amadea
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Daar gebruiken zij die Franse term voor. Of anders moet je het omschrijven: code of polite behaviour.

Andere antwoorden (4)

Volgens het woordenboek betekend label: gedrukte aanwijzing met (gebruiks)voorschriften
en etiket: aanhechtbriefje met of voor een vermelding
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een etiket kun je ergens opplakken en een label kun je ergens aanhangen. Soms wordt label ook gebruikt voor iets dat je op kunt plakken, maar dat is eigenlijk fout.
9 jaar geleden
een label zit op je koffer, tas of in ieder geval op iemands eigendom waardoor je dus kunt zien van wie iets is.

een etiket zit op een pot pindakaas e.t.c om meer informatie te geven over een product of voorwerp
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een labeltje hang je op,en een etiket plak je!