Programmaatje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

enkelvoud; programma
meervoud; programma's
verkleinwoord; programmaatje
verkleinwoord meervoud; programmaatjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
programmaatje, want als het oorspronkelijke woord eindigt op een lange klinker die met één klinkerteken geschreven wordt, dan voegen we een klinkerteken toe in het verkleinwoord.
programma - programmaatje
auto - autootje
café - cafeetje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Compleet antwoord met taalregel en voorbeeld.
Programatje heeft een andere uitspraak, daarom moet er een a bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een programmatje is een electrisch vloerkleedje dat ik gebruik als ik in de winter aan het programmeren ben, omdat mijn hond niet op mijn voeten wil liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moest een paar keer lezen en denken. ha ha