Wat betekent (L/Ame)?

Ik ben Spaans aan het leren, en achter de woorden 'sap' en 'drinken' stond '(L/Ame)', zowel bij het Nederlands als bij de vertaling.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen betekenen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Denk dat het de afkorting is van Latijns Amerikaans.
Gebruikt in Zuid-Amerika dus en geen Catalaans Spaans.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt!
Dankjewel!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou en of dat klopt. Meer antwoorden zijn overbodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoorden niet, alleen een kleine nuancering.
Catalaans Spaans kan niet :-)
Het is Castiliaans Spaans, dus het Spaans zoals ze dat in Castilla spreken. Te vergelijken met ons ABN.
Catalaans spreken ze in Cataluña en zeg vooral niet tegen de Catalanen dat ze Spaans spreken, want hun taal is een eigen taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan nu de kwis: welke woorden waren dat dan?
Ik zet in op Jugo en Beber.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sap is idd jugo maar ook zumo. Als je sinaasappelsap bestelt, dan is zumo de naranja en geen jugo de ...
Beber is inderdaad de meest gebruikte en netste vertaling voor drinken. Hoewel ze volgens mij in ZAmerika "tomar" zeggen, als ze iets gaan drinken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tomar is toch eigenlijk letterlijk "nemen" en niet drinken? Ik moet trouwens zeggen dat ze het in Argentinie altijd over Jugo de Naranja hadden en niet Zumo de naranja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct en zeer snel, bedankt.
(@Stippel: het waren el jugo en tomar)