German flute

Of

Traverse flute

Toegevoegd na 8 minuten:
Overigens is het zo dat in een klassiek orkest het ook gewoon een fluit wordt genoemd en dus het Engelse woord flute zou zijn. Er zijn eigenlijk nog best veel benamingen voor... Nog even afgezien van de verschilede formaten zoals de Piccolo en de Altfluit en Basfluit. ;-)

Dus ook:

Flute

Of

Concert flute

Of soms zelfs Cross flute

Toegevoegd na 9 minuten:
verschilede = verschillende

Toegevoegd na 16 minuten:
Traverse = Transverse (ik ga weer lekker met mijn tikfouten whaha)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het perfecte antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de min is niet van mij. Maar de piccolo wordt ook dwars gespeeld, net als de dwarsfluit. Dat is dus goed.
De altfluit echter, en de basfluit zijn grotere variaties op de blokfluit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens meerdere sites zijn het wel degelijk dwarsfluiten, of er zijn dwarsfluit versies van. Met plaatjes erbij: http://nl.wikipedia.org/wiki/Basfluit http://nl.wikipedia.org/wiki/Altfluit

Andere antwoorden (5)

Dat is gewoon flute. Maar anders kan je er natuurlijk ook transverse flute van maken :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
flute of
German flute of
transverse flute
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Western concert flute

or

C flute
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://tinyurl.com/ya23gxj

:-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, omdat er duidelijk meer vertalingen mogelijk zijn. Was dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de allereerst hit pakt zie je: dwarsfluit (de ~)
German flute (the ~) NL: dwarsfluit
EN: transverse Flute, German flute Het is dus gewoon een woord met meerdere vertalingen. Welke reden heb je om hieraan te twijfelen?