Wat zijn de ergste goedbedoelde beledigingen?

Iets in de trant:
'Ik ben ziek'
'Ah je hoeft toch niet te komen, beterschap!'

Kent iemand nog meer van dit soort voorbeelden? Voor school zijn we bezig met het maken van een toneelstuk, en ik heb een tergend personage nodig dat dit soort teksten blaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
2.5K

Het beste antwoord

Zij ziet er goed uit..
Voor der leeftijd.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Aan iemand met een buikje vragen wanneer de baby komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien voor een toneelstuk niet sterk, maar iemand onwetend complimenteren op zijn of haar 'haar', terwijl de persoon in kwestie een pruik draagt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeggen tegen je lesbische klasgenoot die haar relatie uit heeft "ach op elk potje past een dekseltje"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
altijd leuk, een denigrerende opmerking over een bepaalde beroepssector maken en er ver volgens achterkomen dat de luisteraar dat beroep uitoefent. Ook grappig, maar net op het randje: je ongenoegen uitspreken over de gekleurde medemens, bij voorkeur tegen een vrouw, en dan vol interesse de pasfoto's van haar kids bekijken.. Oeps ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
--  Hé, heb je een nieuw kapsel?
--  Ja klopt, wat vind je ervan?
--  Je ziet er nu minder sloom uit dan vroeger!
Cryofiel
14 jaar geleden
He ben je naar de kapper geweest?
Nee, ik heb alleen mijn haar gewassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij heb ik deze uit een film, ik weet alleen niet meer welke:

- Hé, had jij vroeger niet iets met Yvette, daten jullie nog steeds?

* Nee, we daten niet meer, zij...

- Oh, mooi, was je er eindelijk achter wat voor slet dat was?

* Zij is nu mijn vrouw...

Toegevoegd na 4 minuten:
En natuurlijk de klassieker:

Nieuwe jas? Staat je leuk, beter dan wat je had. Dat ouwe ding heb je vast meteen naar de stort gebracht.

En:

Ben je afgevallen? Ik dacht de vorige keer dat ik je zag nog: zóó, zij mag wel nodig eens naar de sportschool! Ik wilde er niets van zeggen, maar het begon wel een beetje uit de hand te lopen. Goed van je, hoor.
En nu wel nog even volhouden voor die laatste kilootjes, hè?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die jurk toont je minder dik.

Lekker soepje, is zeker van Honig?(zelf een middag bouillon staan trekken)

Heb jij dat geschilderd?Ik dacht dat je het gekocht had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als iemand een slecht gebit heeft , "ben je gek op drop"?
als iemand kaal is ,leuk he, zo'n brede scheiding.
als iemand naar de kapper is geweest , wannneer maken ze het af?
als iemand snel bloost , geef mij een vuurtje?
als iemand heel lang is , jij kan wel peren gaan plukken.

Leuke peronage haha ik wens je veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegen mijn ex-man die 1.90 is "Is het koud boven?" Tegen mij m'n hele leven omdat ik heel lichtblond ben "Ben je in de bleekwater gevallen?" NB "de" bleekwater!
14 jaar geleden
Aan een moeder van een peuter, die zelf achter in de 30 vragen of ze oma is van die peuter (leeftijd ligt gevoelig bij vrouwen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat is erg . +
"Hee, in die kleren lijk je helemaal niet zo dik !"

Ja.......En bedankt......;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door tegen iemand te zeggen, hij of zij is beter af, bij het overlijden van een partner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahah, deze vraag is zeer leuk.

Bijv1: "Ik bel op om te weten of mijn ontslagbrief klaar ligt"
Jawel hoor. Succes met het zoeken naar een nieuwe baan".

Bijv2: "Vindt je mijn nagels leuk?"
"Oh ja. Ik zou ze nu kunnen gebruiken om mijn blikje Cola te openen."

Bijv3: "Waarom kijk je me zo aan?"
"Omdat ik niks anders te doen heb"

Bijv4: "Waarom doen ze mij dit aan? Ik ben een lief persoon"
"Oh ja?"

Bijv5: "Gaan we later dansen?"
"Ja. Wanneer we thuis zijn".

Ik ben al 16jr. lid van Toastmasters en hou ervan om grappige toespraken te houden. :)-

Succes met je toneelstuk personage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Mooie slippers heb je!'
'Het zijn Crocs!'

Dit is de ergste belediging die iemand per ongeluk kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn leerling: He juf, waarom heb je nooit make up op?
Ik: Ik vind mezelf wel mooi genoeg zo
Leerling: Zooo stoer juffrouw! Als je ander haar had zou het echt zo zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag! Ik heb wel een paar voorbeelden.

- Mooi kapsel, veel leuker dan wat je eerst had!
- Die snor staat je leuk! (tegen een vrouw)
- Voor een vrouw ben je toch wel technisch!
- Ik vind je mooi hoor, ik houd niet van die graatmagere vrouwen (dus ik ben het tegenovergestelde?)
- Je bent nog jong, je kunt nog zoveel kinderen krijgen (na een miskraam)
- Wat een, eeehh, bijzondere jurk (dus eigenlijk vind je hem spuuglelijk)
- Mijn ex kreeg hem ook wel eens niet omhoog, kan de beste overkomen

En echt gebeurd:
- Ga je nu weer naar de andere kabouters in het bos? (zei mijn vierjarig nichtje tegen een lilliputter)
- Ben maar blij dat je van hem af bent! (zei iemand tegen een vriendin die heel verdrietig kwam melden dat ze het eindelijk uit had gemaakt met haar rotzak van een vriend)