Met een borstel borstel je, met een bezem bezem je. Maar wat doe je met een kwast?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
2.2K
Amadea
10 jaar geleden
Ik veeg met een bezem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vegen kan je ook met een kwast doen.
Bordensteker
10 jaar geleden
Aan tafel kun je met je lepel lepelen.
Maar met mes en vork kun je alleen maar snijden, prikken, prakken, en ... eten. Niet messen of vorken.

Antwoorden (3)

Schilderen, voornamelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Ik heb even een plus gegeven. Het antwoord is gewoon goed, Ik snap die min niet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Ik heb er ook eentje. :-)
Iemand zal wel een slecht humeur hebben, denk ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry, misschien was ik onduidelijk. Ik snap wel wat je met een kwast kan doen, maar ik vroeg me af hoe de "handeling" heet. Kan je idd "kwasten" (ik kwast, jij kwast, etc...)daarvoor gebruiken?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Ja dus !
Zie mijn antwoord.
Castle
10 jaar geleden
savana...bewerk je vraag dan even zodat het duidelijker wordt of sluit de vraag af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Em... met een bezem VEEG je. Bezemen is geen Nederlands werkwoord. Over het algemeen schilder je met een kwast.
anneliez
10 jaar geleden
Ja hoor bezemen is ook een werkwoord
bezemen
bezemen werkw.Uitspraak: ['bezəmə(n)] Verbuigingen: bezemde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gebezemd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen 1) schoonmaken met een bezem Voorbeelden: `de vloer bezemen`, `een slecht gebezemde s...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/bezemen 2. bezemen
vegen wegjagen
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/bezemen 3. BEZEMEN
1) Vegen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/BEZEMEN/1
"Verven" of "Kwasten" Dat bestaat ook gewoon (http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/kwasten)
Kwasten, verven, schilderen, maar ook strijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Hoe kan jij strijken dan verklaren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tsja, je kunt strijken met een kwast, je kunt korte of lange streken gebruiken, gelijkmatige of onregelmatige....
Wat voor verklaring zoek je?
Amadea
10 jaar geleden
Bij strijken denk ik aan een ijzer op een plank, een viool, of een cello. Het is geen handeling die specifiek is voor een kwast.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Havion bedoeld strijken in de vorm van het maken van een penseelstreek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, precies.
Amadea
10 jaar geleden
Strijken doe ik met een strijkijzer op een strijkplank.