waarom heb je voor 1 betekenis meerdere woorden in het pools ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1K

Antwoorden (2)

omdat dat in elke taal voorkomt,en het pools daar geen uitzondering op is ,talen ontstaan en zijn levende een soort van organisme als het ware, zo groeien talen in de loop van de tijd er komen woorden bij en betekenissen vervagen waarna een ander woord voor hetzelfde gebruikt word vervolgens komt het oude woord weer in gebruik en dan heb je meerdere woorden voor een voorwerp
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je geeft een onjuiste voorstelling van zaken.
Voor die twee Poolde begrippen hebben wij juist maar één woord.
Je moet Pool zijn om het verschil te kennen.