In ons dorp ligt de Obalaan. Wie weet wat Oba betekent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Informeer eens bij de gemeente, die moeten het je kunnen vertellen.

Antwoorden (1)

Op deze site

http://members.chello.nl/j.vanderkooij1/stratenwestvoorne.htm

vond ik:

Obalaan
Oba is de naam van een paard dat vroeger in het weiland in deze omgeving stond, samen met Ria, een ander paard

Kan verder niet instaan voor de betrouwbaarheid van de gegeven info :)

Toegevoegd na 2 minuten:
(of zelfs maar of voor jou toepasbaar is, want ik weet niet in welk dorp je woont).
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Kierkegaard47 : ik heb even gekeken, de Obalaan is [alleen maar, volgens google maps] in Oostvoorne.
kierkegaard47
10 jaar geleden
Ik kon ook zo gauw geen andere locatie vinden (Oostvoorne ligt in gemeente Westvoorne), dus zal het wel kloppen, maar ik was toch niet helemaal zeker. Tnx voor de bevestiging.