Wat betekent hatseflats?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
52K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hatseflats!

Antwoorden (3)

Hatseflats is verzonnen door Bert Plagman en dat is sinds 1980 de vaste "stem" van Tommie uit Sesamstraat.
Het is dus een verzonnen woord zonder bijzondere betekenis. Te vergelijken met hatsikidee.

Het lijkt dus onjuist dat Bert Visscher het woord verzonnen heeft zoals veel mensen denken. Hij gebruikt het woord wel graag en zeer regelmatig.
SimonV
10 jaar geleden
Het is een tussenwerpsel. Net als asjemenou, hatsekiedee en tjongejonge. Het heeft niet echt een betekenis, maar wel de functie van emotionele ontlading. Als je even niet weet wat te zeggen, maar je wilt laten weten dat je aan het nadenken bent dan zou je het tussenwerpsel kunnen gebruiken.
Amadea
10 jaar geleden
Inmiddels heb ik het al verschillende malen als werkwoord gehoord, namelijk 'hatsenflatsen'. Dat betekent zoveel als de liefde bedrijven. Ik heb er naar gegoogled omdat ik er niet zeker van was, en na even zoeken vond ik een artikel op Viva alwaar het over hatseflatsen ging. Kennelijk is dit werkwoord (nog) niet algemeen in gebruik met deze betekenis.