hoe maak je een wederkerend werkwoord in de imparfait in de ontkenning?

Hoe maak je zet je een wederkerend werkwoord in de imparfait in de ontkenning? Je hebt bijvoorbeeld de zin: Ik stond niet op. Hoe vertaal je die?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Opstaan is geen wederkerend werkwoord.
Reddie
10 jaar geleden
En naar welke taal? Russisch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In het nederlands niet Bliets, maar in het frans wel.
En, Reddie, 'imparfait' is op zich al frans dus is het ook wel logisch dat het om in het frans gaat, anders had de vraagsteller wel gevraagd om de 'imparfetov'. ;-)

Antwoorden (1)

Je ne me levais pas.

'ne' komt dus tussen het onderwerp en het wederkerend voornaamwoord

Toegevoegd na 6 minuten:
Hier heb ik een link naar een overzicht van alle vormen van 'se ne pas lever' , je kunt deze website ook gebruiken voor andere werkwoorden.