Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij welk woord adem je het meest uit?

Mag in iedere taal zijn (van de planeet Aarde)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
904

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Bij het woord HOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij het woord


HAAALLOOOO!!!!

Toegevoegd na 1 minuut:
el als je zegt
EHBO
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kindercarnavalverenigingsoptochtvoorbereidingswerkzaamheden.

Toegevoegd na 2 minuten:
En als het een echt bestaand woord moet zijn, is het de langste plaatsnaam ter wereld:

Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyr-ndrobwllllandysiliogogogoch.

Dat is de naam van een dorpje en een voormalig spoorwegstation op het Britse eiland Angelesey. De letterlijke betekenis: de plaats van de kerk van de heilige Maria in een bos van witte hazelaars bij een draaikolk en bij de kerk van de heilige Tysylio dicht bij een rode grot.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Dat kan vast langer... Ik moet wel heel erg wennen aan je nieuwe uiterlijk.
Cryofiel
14 jaar geleden
'Tuurlijk kan het langer. Maar dan wordt het mij te kunstmatig. Het gaat maar om het idee. Vond je mijn vorige avatar mooier?
rose
14 jaar geleden
Ja, ik vond je vorige mooier. Maar misschien is deze wel effectiever. Vanwege z'n vrolijke uitstraling. Je avatar heeft volgens mij nogal invloed op hoe men je antwoorden leest, dus daar kun je, als je dat zou willen, rekening mee houden. Ik heb laatst nog overwogen om voor een iets vrolijker roos te kiezen.
rose
14 jaar geleden
Het is vooral ook de herkenning die ik mis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cryo: ik mis ook je herkenning.. Dacht dat we weer een nieuw lid hadden :-) Ik vond je vorige ava persoonlijk mooier..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind 1 lid meer dan genoeg...
rose
14 jaar geleden
Alleen als 'ie ijs en ijskoud is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zijn we allemaal jolig vandaag. en rose.. ik vind je avatar prachtig! vooral zo laten! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ff to the point: leuke avatar en een +je voor je antwoord :)
Alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!
(Lees meer...)
rose
14 jaar geleden
pffffffffffffffff
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Het woord met de meeste lettergrepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik m 'n longen leeg wil maken gebruik ik het woord oeffffffffff.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooooooooom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Van aanvang tot slot' van Leo Vroman (in de bundel 'De godganselijke nacht'), met daarin een 'woord' van 1464 letters.

Aanvangstvalligkuurwerkstukwerkkrachterwerkplaatstaanvalligstoelgangstvalligstoelgangbaardluisterrenwachterwerkerkraambeiderdonsterfelijkkleedvermakelijkheiderdonsterfelijkdienstplichtgevendeelsombergtochtendeldarmoedertientalrijkdomkoplichtgevenwellustmoordeelnamelijkstoeterughedendagelijkwaardigheidenneboomslangdraderwerkkringlopereereplaatstcngelehaaremspoorlogikapottenbakkerijwegtandersomberoofvogeleendrachthoekhuisraadhuisvrouwkleedvermaakschuittochtvlaagveenheidennebomensapenhouderdomwegwijzerdraadgeverzwijnglasscherfdeelwoordeeltekengetallangoordeelsomberichtlijnrechterkantoorwormeneerslagroomsoesterloopsychemieterstondergangpaddestoelgangrenpaardvarkadelaarzelinguïstiekummelkbroodborstkasplantüopendantikristalgeheelhuidspierenbakvisvangstzweetlustmoordeelnamensenhandijviervouderderangstdroomtaartsvaderlatentzeilanderijbewijsvogeliefdelevenwellusthofselenietwattendelementaalregelantierelierdichtbijsterkersversvoetstapvoetstandersommerendeelsommigrantsoenerewatandersnietsnutsbedrijfveerkrachterstevorenpaardewerkstukvallendenderendeerniswekkenmerkbaarmoedermateriemensentochwatmoetiktaktentastbaarmoedermateloostzeepwaterstandeloostzeepwatertandendrietveldslag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paashaasschaamhaarverzamelaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zucht...is het woord waarbij je het meest uitademt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahahah!
hottentottententententoonstellingsinformatiekraam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tetaumatawhakatangihangakoauaotamateaurehaeaturipukapihimaungahoronukupokaiwhenuaakitanarahu. Dit is een heuveltje in New Zealand, komt ook in aanmerking voor het langste woord ter wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja lol :-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding