Bestaat er verschil in het Spaans, dat de Spanjaard spreekt en dat wat de Zuid Amerikaan bezigt?

Ik kan me voorstellen dat er in de loop van de tijd invloeden zijn, die de taal van elkaar doen verschillen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jups
http://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_dialects_and_varieties Vergelijkbaar met US-Engels en UK-Engels en AUS-Engels en... andere uitspraak, andere woorden, maar ook andere grammatica wat minder voorkomt in het Engels op een paar dingetjes na.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de volledigheid: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_American_and_British_English#Miscellaneous_grammatical_differences
Poet
10 jaar geleden
Twee verschillen die mij het meest op zijn gevallen:
1) Over het algemeen spreekt men in zuid-amerika de s aan het eind van woorden niet hoorbaar uit. dus tenemo ipv tenemos.
2) In ZA gebruikt men normaliter de u vorm ipv de jij-vorm tu. Zelfs voor vrienden.

Het beste antwoord

Ja !! Enorm ! Ook in Spanje zelf ! Een groot verschil , of eigenlijk geen verschil in dialect maar bijna echt anders . In zuid Amerika per land verschillend maar absoluut totaal anders . Maar ! Als ze willen kunnen ze elkaar best verstaan . In Brazilië spreekt men Portugees maar daar ook wat anders dan in Portugal . In Argentinië Spaans maar met veel Italiaanse invloeden , veel zuid Amerikaanse landen hebben ook veel niet officiële indiaanse talen , en het Spaans daar is daar sterk door beïnvloed zeker in de spreek taal .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Spaan is toch een Romaanse taal?!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, Spaans is een Romaanse taal. Dus...?