Hoe kun je in het Engels buik/maagpijn onderscheiden?

Maagpijn = Stomach-ache

Buikpijn = Stomach-ache

Terwijl buik weer Belly heet...... Dan hebben we ook nog tummy ache and belly ache.

Toegevoegd na 1 dag:
Echt een eenduidig antwoord heb ik helaas hier nog niet gelezen.

Bijvoorbeeld wat zeg je tegen de dokter als je maagpijn of buikpijn hebt.

Ik heb buikpijn???

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.3K
kierkegaard47
10 jaar geleden
Stomach lijkt me specifiek ''maag' te betekenen eigenlijk, niet 'buik'. Er zijn natuurlijk wel woorden om specifieker aan te geven waar het precies zit. Bv. 'abdomenal pain'= pijn in de onderbuik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon aanwijzen waar de pijn zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan maak je er lower abdominal pain van
Poet
10 jaar geleden
Dan hebben we nog "cramps". Volgens prisma betekent dit: "maagkramp, buikkramp". Schiet dus ook al niet op.
Abdominal pain lijkt me verstandig maar dan hebben we nog geen woord voor maagpijn.
My stomach hurts, daar zou ik het dus maar op houden
Poet
10 jaar geleden
Intestinal pain betekent pijn aan de darmen

Antwoorden (1)

Buikpijn = intestinal pain, bowels-ache, lower abdominal pain
Maagpijn = gastric cramp / pain of my stomach hurts
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Intestinal zijn je darmen dus dat is ook niet specifiek