Beschik je over bepaalde vaardigheden, of beheers je die?

Ik ben mijn nichtje aan het helpen met het schrijven van haar motivatie, die wordt gevraagd door het bedrijf waar ze na de zomervakantie stage gaat lopen. Nou heeft ze aantoonbaar een aantal vaardigheden, maar hoe zet je die nou netjes in zo'n brief?

"Ik beschik over een aantal vaardigheden..."
"Ik beheers een aantal vaardigheden..."

Of kan het allebei? Of allebei juist niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
5.7K

Het beste antwoord

Je hebt de vaardigheden, dus beschik je daarover. Ik beschik over de volgende vaardigheden:
- A
- B

Ik beschik over de vaardigheden, is naar mijn mening een goede zin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 En hoewel ik het antwoord van Amadea heel aannemelijk vind, ben ik het eens met jou. (nichtje heeft dan ook vermeld dat ze beschikt over een aantal vaardigheden: a, b, c, en d. Dank je wel! +10

Andere antwoorden (1)

Je hebt door ervaring een aantal vaardigheden ontwikkeld. Daardoor heb je het vermogen gekregen om bepaalde handelingen uit te voeren of problemen op te lossen. Die vaardigheden heb je nu, en je beschikt daardoor over bepaalde mogelijkheden.
Het werkwoord beheersen wordt gebruikt in combinatie met kennis. Dat heb je geleerd, en niet door ervaring opgedaan.

Ik zou beide opties niet gebruiken, maar schrijven: De vaardigheden die ik heb....
Of ze apart beschrijven, zoiets als: Door de ervaring die ik heb opgedaan met .... beschik ik over de mogelijkheid ..... Daardoor ben ik vaardig in ...
Amadea
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Eens. +