Een oude vrouw wordt soms een oud besje genoemd maar hoe wordt een oude man ook wel genoemd?

Ik bedoel dus de tegenhanger van oud besje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
6.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Framboosje?

Het beste antwoord

Besje is een verhaspeling van 'bestje' en dat is het verkleinwoord van 'bestemoer'. Betekenis: grootmoeder ; oude, afgeleefde vrouw.

De mannelijke vorm daarvan is 'bestevaar'. De afkorting daarvoor is 'vake'.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is het antwoord dat ik zocht, de tegenhanger van de vrouwelijke versie.

Andere antwoorden (4)

zo iemand noemen ze wel een Grijsaard
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een oude baas
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
nestor worden ze ook wel genoemd
of oude knar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een 'ouwe knar'. Een knar is een kop.
Ivana