Waar zijn woordenboeken het goedkoopste?

Het liefste tussen de 10 en 20 euro.

10 jaar geleden
in: Taal
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als je een tweedehands boekenwinkel inloopt heb je grote kans dat er wat ligt voor je
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik durf het niet met zekerheid meer te zeggen, maar vorige week heb ik ze ergens in de aanbieding gezien. Prisma woordenboek voor €2,99 of €3,99. Ik DENK dat dit bij Aldi of Action was.
Amadea
10 jaar geleden
Het hangt er vanaf om welke taal het gaat, en hoe actueel het woordenboek moet zijn.

Het beste antwoord

Bij 2e handwinkels die ook oude boeken verkopen. Voor €1,- moet daar vast wat te vinden zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ook wel genaamd kringloopwinkels, Emmauswinkels, Leger des Heilswinkels,

Overigens zijn er vast ook wel bekenden van je die nog wel een niet meer in gebruik zijnd woordenboek hebben staan dat ze je misschien zo willen geven. Je ziet vaak dat mensen dat dubbel hebben doordat ze samen zijn gaan wonen of omdat ze op enig moment een duurdere/uitgebreidere hebben gekocht.

Toegevoegd na 3 dagen:
In de 1€ winkel in Driebergen (tweedehands spullen / vluchtelingenwinkel) staan ze nu bijvoorbeeld voor 1€ (prisma, diverse talen). Bij jou in de buurt zal er ook wel zoiets zijn.

Toegevoegd na 3 dagen:
Als je even de stoute schoenen aantrekt kun je ook langs de deuren gaan, vragen of iemand nog een niet meer gebruikt woordenboek te koop heeft voor je. Als je bij mij langs zou komen zou je er een paar gratis mee krijgen.
Als ze een prijs vragen dan ga je onderhandelen tot het bedrag dat je vooraf als maximaal had bedacht (bijv 1€) en anders zeg je: ik probeer het nog even verder.
Ik schat in dat je binnen een uur de woordenboeken hebt die je zoekt voor een habbekrats omdat iedereen bijna wel woordenboeken heeft staan uit zijn / haar schooltijd.

Toegevoegd na 3 dagen:
Heel veel mensen vinden het heel erg leuk als je als kind zoiets slims doet

Toegevoegd na 3 dagen:
Sorry, ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent. Maar op alle leeftijden zal het moeten gaan
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

bij de witte boekenwinkel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de Action heb ik hele goedkope gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals ik al in de reacties zei, Aldi of Action. Nu kom ik net thuis en wat zie ik daar?
De karnt (Amersfoort NU) op de achterkant, de actie pagina van Action, en daar had ik die aanbieding dus op gezien.

€2,09
Plaatje bij antwoord
10 jaar geleden
Tweedehands bij De Slegte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Je bent achtergeraakt. De Slegte bestaat helaas niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O, dat wist ik niet. Sorry. Daar waren ze wel goedkoop. Jammer dan
Amadea
10 jaar geleden
Bij Polare zijn nu de tweedehands boeken te koop. Dat is de nieuwe naam voor de gecombineerde Selexys met De Slegte. http://www.polare.nl/tweedehands-boeken/q=woordenboek=/
Poet
10 jaar geleden
De Slegte in bijv. Arnhem (Jansplaats) is nog net niet weg. Juist nu extra mega-korting!
Als je ook echt een goed, erkend woordenboek wilt, zijn Prisma woordenboeken aan te raden. Deze zijn volgens mij nog net geen 10 euro. Ze zijn te koop bij onder andere de Hema.