Ik heb morgen een toets tekstverklaren (herkansing) Iemand een paar tips ?

Ik heb morgen een toets tekstverklaren (herkansing) nu ben ik heel hard aan leren van hoe wat moet mijn moeilijkheid zit he in de tekst begrijpen heeft iemand een paar tips voor me ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Het is nu te kort dag om nog iets aan het leerwerk te doen. Wat je wel kunt doen: op tijd naar bed en slapen. Morgen bij de herkansing rustig de tekst doornemen. Maak desnoods aantekeningen alvorens je de vragen erbij pakt. De vragen is slechts afronding. Een goede voorbereiding, zoals de tekst zorgvuldig doornemen, is het feitelijke werk. Dan naar de vragen, streep weg wat het echt NIET is. Meestal hou je dan 2 mogelijkheden over. Denk rustig na wat het antwoord zou kunnen zijn en zoek daarbij het goed antwoord. Ik ga er nu dus vanuit dat het multepechoice is (a,b,c,d)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

veel lezen, samenvatting maken, maar daar had je al veel eerder mee moeten beginnen, vooral als het al een herkansing is.
Voor morgen dus tekst goed lezen, rustig blijven. vragen doorlezen, tekst nog eens lezen, en dan de vragen gaan beantwoorden. Meestal worden de vragen op volgorde van het verhaal verteld, dus kijk per alinea welke vragen daarbij horen