Schrijven engelsen ook dubbele getallen bij kloktijden zoals 15:30 of schrijven ze 3:30 pm?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal

Het beste antwoord

Met name in de Verenigde Staten en Canada gebruiken ze de 12-uurs notatie, de rest van de wereld heeft zich begeven aan de ISO standaard 24-uur.

Toegevoegd na 4 minuten:
Overigens wordt het schrijven bij 'serieuze gelegenheden' (leger, medische wereld, handel etc.) steeds vaker 24-uurs gedaan om lees-fouten te vermijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had toch sterk het idee dat de Britten nog 12-uurs notering met AM en PM gebruikten...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar is het al harder aan het wijzigen dan in Amerika, maar het wordt daar inderdaad ook nog gebruikt. Kwam overigens http://nl.wikipedia.org/wiki/Tijdnotatie nog tegen.