Wat betekent hosseltijd?

Dit zeiden kinderen bij mij op school.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Amadea
10 jaar geleden
Basisschool, of wel middelbare?

Het beste antwoord

Met hosseltijd wordt bedoeld dat het flirt tijd is. Zeker nu met het mooie weer en alle meiden ineens in sexy korte kleding gaan lopen. Komt inderdaad van wat hierboven vermeld is "iemand aan de haak slaan" definitie van hosselen. Oftewel hosseltijd is de tijd dat je probeert een leuke chick of boy aan de haak te slaan ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hosselen is straattaal voor onwettig handelen, vaak om drugs te kopen. Ik vind ook dat het te maken heeft met heling.

Duidelijk is in ieder geval dat het om tijd gaat die gebruikt wordt voor illegale zaken.

Toegevoegd na 4 minuten:
In het straattaalwoordenboek is hosselen een ander woord voor moeite doen maar óók dealen/handelen. Een hosselkornuit is iemand waar je mee hangt.

Kortom: probeer af te leiden uit de rest van de zinnen wat ze precies bedoelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hosselen kan ook betekenen: het proberen te verkrijgen van een meisje/jongen. Dus gewoon dat je verliefd bent op een meisje/jongen en dat je met diegene een beetje aan het flikflooien bent.

Ik heb nog nooit van hosseltijd gehoord. Maar misschien wordt ermee bedoelt: hoe lang de tijd is totdat je verkering met een meisje/jongen heb vanaf dat je diegene heb ontmoet.