Wat is de waarde van het tweedelige boek van Dr F.A.Stoett, Nederlandsche Spreekwoorden Uitdrukkingen en Gezegden 1923?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1K

Antwoorden (2)

De waarde is wat er de gek voor geeft. Dus niet te bepalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op deze website wordt het boek (uitgave 1923, 2-delig) aangeboden voor 30 euro:
http://www.antiqbook.com/search.php?action=search&author=Stoett%2C+F.A.&l=en&Language=en&owner_id=&searchform=http%3A%2F%2Fwww.antiqbook.com%2Findex.php%3Fl%3Den%26o%3D&sort_type=asc&sort_order=author_name+asc%2C+title_first_word&page_num=4

In die richting moet je dus ongeveer denken bij het bepalen van de waarde.
Pieter2011
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het zinnetje "De waarde is wat er de gek voor geeft" heb ik vaak gehoord tijdens het programma "Tussen kunst en kitsch"
Jij zegt 30 euro, ga jij het nu kopen? Koop jij het voor 5 euro? Als je geen interesse hebt koop je het niet, wil je het niet eens gratis.. Een waarde kan wel bepaald worden, maar nog steeds is het "wat er de gek...."
Pieter2011
10 jaar geleden
Ik denk dat een (of in dit geval: de) vragensteller niet veel wijzer wordt van het antwoord 'Wat de gek ervoor geeft'. Dat geldt namelijk overal voor. Als je een vraagprijs voor iets moet vaststellen, is het handig om te weten wat de 'marktwaarde' is. Is iets uniek en 15.000 euro waard, of wordt het overal voor een tientje aangeboden. Als een voorwerp op het internet wordt aangeboden voor 30 euro, zal zelfs 'die gek' er geen 1500 euro voor neertellen. Dan zou hij wel echt op z'n achterhoofd gevallen zijn...