Is het mogenlijk een moment in je leven te missen?

een verkoopzin in de nieuwe Nikon reclame is: "mis geen moment in je leven". duidend op het fotos maken van alles neem ik aan.

alleen vraag ik me af of je een moment in je leven leven kan missen, van je eigen leven maak je toch alles mee?

uiteraard is je bewust zijn minder als je slaapt, in coma ligt flauw valt etc maar dan maak je het nog wel mee aangezien je leeft.

mijn vraag is dus of de verkoopzin van nikon angst voor iets onmogelijks inboezend.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.3K

Het beste antwoord

Het is pure reclametaal. Er zijn wel meer oneliners die nergens op slaan. Maar het feit dat je er over nadenkt, betekent dat je over hun product denkt en dat is het begin van een verkooptransactie, is het niet nu, dan over tig jaar.
Je leven maak je bewust mee, behalve als je bewusteloos (het woord zegt het al) bent of slaapt, en dan nog; hersenen nemen meer op dan we denken, ook in slaap of coma soms. Kortom: het bedrijf probeert iets te verkopen en doet dat kennelijk op indringende manier. Zie het als slim gewauwel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ieder mens blijft zich bepaalde momenten voor altijd herinneren, andere vervagen en worden weer boven gehaald door iets wat gezegd of getoond wordt. Je vergeet dingen bewust en onbewust, er zijn dus ook momenten waar je liever niet aan herinnerd wordt of mee geconfronteerd wordt. Dit is een reclame boodschap, reclame is bedoeld om mensen het merk en het product te herkennen als ze het in de winkel of op internet tegen komen, dan heb je een goede slogan nodig, dit is er zo 1.
Mensen zien het product en denken bewust of onbewust aan de reclame, waar het product zo positief in over komt, vervolgens zie je een tweede product, wat niets in je oproept, je kent noch de naam, nog iets anders over het product, zo maak je vaak je keus, dat ken ik, dus dat is goed. Iets wat je niet bewust mee maakt, kan je zo worden verteld, dat zodra je het vaker hoort of ziet, werkelijkheid voor je wordt, maar dat is dan een fictieve werkelijkheid, het is niet je eigen beleving, maar die van anderen die jij als waar beoordeeld. Foto's zijn dus alleen mooie herinneringen als jij daar positieve gedachten over hebt, andere dingen wil je niet herbeleven.
Als jij geopereerd wordt, wordt je in de meeste gevallen onder narcose gebracht, als dit het geval is, ben jij bij de operatie, maar weet je er niets van op het moment dat je wakker wordt, wat je wordt verteld dat er is gebeurd, is dan gebeurd, dat vertel je dan ook tegen andere mensen, dit is zo'n situatie waar jouw vraag over gaat, dit is zo'n moment dat je kunt missen, maar wil je het wel meemaken, of terugzien? Dat zal per persoon wisselend zijn, dat is voor iedereen anders. Toen jij een baby was, daar was jij ook bij, maar wat weet je er nog van? Foto's van die tijd zijn geweldig om te hebben, ook de verhalen die je ouders en andere mensen die dat nog weten, je vertellen zijn leuke informatie om mee te krijgen. Dus ja, het kan. Maar hoe dan ook, reclame heeft een functie, om het product te promoten, het wordt dus altijd mooier gemaakt dan het is en enigzins overdreven. Bedenk dus bij iedere reclame die je hoort of ziet: Dit klinkt leuk, ziet er goed uit, maar is dat ook zo. Bij reclame moet je dat doen, met de momenten die je niet meer weet uit je leven, kun je dat overwegen, maar maak het niet te zwaar, maak er geen punt van dat je dingen niet weet, of niet meer weet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de baarmoeder ben je al in leven, dit stukje ben ik in ieder geval kwijt, en heeft mijn moeder nooit gedetailleerd vast kunnen leggen. Dus slogan zou wat mij betreft pas kloppend zijn als nikon een camera kan leveren waarbij moeder elke dag van haar zwangerschap een fatsoenlijke foto van het ongeboren kind kon nemen.

Het is miere...... Maar deze reden alleen al, klopt de slogan hoogstwaarschijnlijk niet.
10 jaar geleden
De mens heeft een selectief geheugen en is in staat dingen gewoon zo weg te zetten, dat ze in het geheugen dusdanig verstopt zijn , dat alleen een onverwacht traumatische ervaring, ze ineens eraan 'herinnert'. Dan duikt het ineens op!
Vele van die weggestopte dingen, die of 'te nietszeggend', of te 'naar om aan herinnerd te willen worden,' of die niet bewust meegemaakt (en daarmee in het geheugen opgeslagen) zijn, vergeten we dus.
Krijg maar eens een klap op je hoofd, raak buiten westen en je weet niet meer wat er is gebeurd. Hoe hard je ook je best doen, dat moment had je een black-out en je weet het gewoon niet meer en zal het ook vaak nooit weten.
Als we alles wat we zien of meemaken zouden onthouden, had je een hoofd zo vol info dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Je zet heel veel ergens in het geheugen vast, maar dingen die niet van het keinste belang zijn, zetten we niet vast in ons geheugen en kunnen we dan ook niet terughalen in ons netwerk.
Je kunt zelfs vastlopen in het hoofd. Heb maar eens stress of 'de zenuwen' voor bijv. een examen. De simpelste dingen wéét je gewoon niet meer op dat moment.
Hersenen zijn complex en het is voor iedereen mogelijk om momenten in het leven te missen. Als je je niet bewust bent van dingen, sla je ze niet op en weet naderhand niet meer dat je ze daadwerkelijk hebt meegemaakt.

Toegevoegd na 13 minuten:
"Mis geen moment in je leven" slaat dus op het vastleggen van elke gebeurtenis en dat doe je dus met een Nikon. Daar komt het op neer.
Bedenk echter dat de belangrijke gebeurtenissen die er écht toe doen ook vastgelegd staan in jouw geheugen. Die zal je echt niet missen. Daarvoor hoef je geen camera te kopen en zeker niet alleen een dure Nikon. Een goedkoop cameraatje doet dat ook.
Kijk, dat is het effect van reclame............en er zijn altijd mensen die erin trappen. (^0^).
amc