Wat is COPPN in het nederlands?

Een vriendin van mij vertelde dat dit sorry betekent maar op geen enkel online woordenboek kon in deze russische betekenis van sorry vinden (en andersom is dat nogal moeilijk). Weet iemand wat het dan wel betekent?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Als je het Engelse sorry in Russische lettertekens schrijft dan krijg je COPPи. Want een Russisch letterteken C staat voor een S, een P voor een R, en een и voor een I. Maar het is geen Russisch woord voor een verontschuldiging. Zij zeggen dan извините.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan moet je natuurlijk wel de cyrillische tekens gebruiken.

Als je сорри door online woordenboek haalt wordt dat inderdaad vertaald met sorry / verontschuldiging / pardon.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar zoals Amadea al schreef, dit is geen gangbaar woord voor sorry in het russisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus voor de duidelijkheid: het is wel een verontschuldiging maar niet russisch?
Amadea
10 jaar geleden
Het is dus de Engelse verontschuldiging geschreven in Russische letters (waarbij de N nog moet worden gespiegeld!).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke ik snap hem nu, bedankt!