Welke manieren zijn er om de oefenen voor een toetsingsexamen Nederlands "betoog schrijven"?

Het gaat om een volwassen persoon, die nu niet een opleiding volgt, maar examen moet doen om toegelaten te worden. Diegene is alleen gezakt voor het onderdeel schrijven. (Betoog nav een tekst)

10 jaar geleden
in: Taal
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om het heel simpel te houden zou je kunnen beginnen met de spellingcontrole in bv. Word te gebruiken en o.a. op de website beterspellen.nl dagelijks te oefenen. Het voorkomt in ieder geval fouten zoals in je aanhef 'om DE oefenen' en het is niet 'diegene is alleen gezakt', maar gewoon 'HIJ is alleen gezakt'. Om een betoog goed te kunnen schrijven is naar mijn mening veel brieven schrijven onontbeerlijk.

Het beste antwoord

Het schrijven van een betoog is onderdeel van het Nederlandse eindexamen. Afhankelijk van het niveau zou ik er een vwo/havo/vmbo examenbundel Nederlands op naslaan.